dimarts, 10 d’agost del 2010

T.C. SEAT 60, el primer

Aprofitant la gran popularitat del famós utilitari Seat 600, EXIN Lines-Bros, S.A. llança al 1966 el primer model fabricat íntegrament en la factoria catalana, el T.C. Seat 600, (T.C. és abreviatura de Turismo de Competición).
Inicialment es fabrica amb la referència anglesa CF-TC i els colors escollits són el blanc, el roig, el verd pàl·lid i el blau pàl·lid. El xassís és del mateix color que la carrosseria, el cos del pilot l’interior simulat formen una sola peça. El casc del pilot es l’habitual dels models anglesos del moment; obert i amb visera. La guia és blanca i fixada, situada més endavant de l’eix davanter. Aquesta producció seria la anomenada primera sèrie.

A l’any 1967 es canvia el criteri de referències, numerant els nous models, així dons passa de CF-CT a CF-31, al cap d’un any s’elimina la F passant a anomenar-se C-31, aquest criteri serà vàlid pels models fabricats fins al 1972.
A part de la referència, la producció del TC Seat 600 experimenta dos canvis estètics importants, el xassís passa a ser de color negre i el casc del pilot es substitueix pel que s’anomena tipus jet, més detallat. A part dels colors de la versió anterior, aquesta es produeix també amb gris pàl·lid.

La fabricació de la segona sèrie dura fins a l’any 1973, però es comercialitzen les peces de recanvi fins al 1975.
La segona sèrie amb colors blanc i roig s’exporta al Regne Unit com a Fiat 600 ‘Race Tuned’ amb la referència C99.
Els models de la primera sèrie formen part del set TC600 fabricat i comercialitzat durant el 1966, un circuit petit en forma de ronyó format per 10 corbes estàndard, 2 d’interiors, una recta de sortida de 350mm, 1 de 181mm i la petita de 87mm.

Des de 1967 a 1970 es comercialitza el nou set TC600D igual que l’anterior però amb dos models de la segona sèrie, afegint un pont canvi de rasant i proteccions.

Malgrat les bones intencions del fabricant, el T.C. Seat 600 no té una repercussió gaire positiva entre els aficionats, La poca distancia entre els eixos, l’excessiu pes, uns 77gr. i la vella guia fixada fa que sigui un model lent i poc estable. Sumat que, estèticament és poc atractiu comparat amb els models d’època com el Ferrari 156, fa que les vendes no arriben a les unitats esperades.
Això fa del T.C. Seat 600, el model d’EXIN més difícil d’aconseguir i un dels més valorats, sinó el més, pels col·leccionistes.


A l’any 1991, estrenant la nova sèrie de productes Vintage, EXIN reedita el model, en color roig, en una producció numerada i limitada a 10.000 unitats amb la referència 8333. Per diferenciar del model antic, s’inscriu ‘1990’ a la part de dins del sostre de la carrosseria. El casc del pilot és integr
al.

Al 2003 l’editorial Altaya, dins la col·lecció 'Scalextric Rally Míticos', va reproduir el Seat 600 amb la decoració tampografiada del Rally Costa Brava de 1972.
El mateix any, per commemorar el 40 aniversari de Scalextric, Tecnitoys el tornà a reeditar en color blau pàl·lid amb un pack conjuntament amb una versió del model FIAT 600 Abarth i un llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada