diumenge, 24 d’abril del 2011

FORD GT - Ref. C-35


Comprat en format blister amb la carrosseria i xassís de color blau amb el dorsal número 2 a començaments dels 80.
D’aquest model només conservo el xassís, la safata del pilot i la carrosseria, que té el sostre arrancat, tenint en compte que no disposo de plàstic d’aquest color, descarto la seva restauració.
Després d’alguns mesos cercant la carrosseria, trobo a Internet un cotxe sencer, li falta la tapeta del davant del capó i té unes marques inserides a la part posterior, el parabrises és brut amb unes petites taques de pegament, a més li falta totes les calques i el eixugaparabrises. En canvi, el motor funciona a la perfecció. Així doncs, aprofito el model recent adquirit i aprofitant el xassís del meu (esperant que el color sigui igual que la nova carrosseria), la safata del pilot amb el motor simulat i la tapeta del capó em disposo a restaurar-lo. Em plantejo fer jo mateix les calques.
Començo desmuntant el conjunt deixant només els fars. Ho netejo tot amb rentavaixelles. Un cop sec, treballo en la tapeta traient-li les marques de les calques i una mica de pintura, noto que el to del color no es exactament el mateix que la resta de la carrosseria, no obstant un cop ficada i polida crec que no es notarà gaire, de totes maneres no es una cosa que em preocupi massa.
La següent peça a restaurà és el parabrises, trec la capa de brutícia i les restes de pegament, aplicant molt suaument paper de vidre del número 600 i després del 1000. Per acabar, ho poleixo amb Compound de Tamiya.
Durant el procés aprecio una minúscula ruptura al darrera de la peça per la qual cosa el finalitzo abans de lo previst. Això si, deixant-lo força més bé de lo que estava inicialment.

El pas següent és restaurar la carrosseria. Si no tenim en compte la forta marca gravada al darrera, està en perfectes condicions apreciant, al capó i als laterals, els senyals típics d’un ús normal. Per tant, ens centrarem en la marca inserida. Observo que la part dreta es més profunda que a la esquerra i que hi ha restes de pigment roig. Una opció és tapar la marca amb serradures del mateix plàstic aplicades amb acetona, una altra opció és raspar la superfície malmesa fins igualar-la amb el resta. Opto per aquesta segona, ja que la primera opció sempre estic a temps de fer-la.

Començaré raspant la part menys profunda amb una fulla cúter de punta recta tractant d’igualar la superfície i polint-la a continuació amb paper de vidre del número 500. Repeteixo el procés varies vegades. Satisfet amb el resultat aplico el mateix mètode a la part més marcada. Finalment aplico paper de vidre del 1000 per igualar i polir una mica més la superfície.

 El procés és delicat i requereix molt temps però el resultat paga la pena. Aprofito i li poleixo tota la carrosseria amb paper de vidre del 600 i del 1000. La rento amb rentavaixelles deixant el conjunt preparat per tornar-lo a polir, aquest cop amb Compund (tap roig) de Tamiya.


Dissenyo i fabrico les calques amb el dorsal número 2 i les fixo amb l’ajut dels productes MicroSol i MicroSet. Acoblo el conjunt, aplicant cola blanca al parabrises, i termosellant amb molt de compte la safata del pilot el tap del combustible i l'eixugaparabrisses amb el soldador d'electrònica.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada