dimarts, 5 d’abril del 2011

Alpine-Renault A441

Al 1973 , després d'haver obtingut èxit en el campionat de Rally, el fabricant francès Alpine va decidir dedicar més esforç a les curses de resistència, on, feia una dècada que hi participaven sense assolir fites significatives.
Alpine Renault A441 en acció
El resultat va ser el prototip Alpine A440 que, impulsat per un Renault Gordini V6 de 2.0 litres, va demostrar immediatament una forta competitivitat. Després de canviar el motor per el FGA400 Hewland, l’A440 va evolucionar en un nou prototip anomenat A441, ja preparat per competir en les curses de resistència.

Es van construir quatre exemplars del A441 per participar a l’European Sportscar Championship dels 2.0 litres del 1974 i, se'ls va assignar a alguns dels millors pilots que França podia oferir en aquell moment: Gérard Larrousse , Jean-Pierre Jabouille , Alain Serpaggi i Alain Cudines. En les seves mans l’Alpine-Renault A441 va guanyar set de set carreres aconseguint el títol continental de Marques, Alain Serpaggi es va fer amb el títol europeu de pilots per davant dels seus compatriotes Larrousse i Jabouille, segon i tercer classificats.

Al 1975 un equip exclusivament femení va participar al Campionat Mundial de Resistència amb un Alpine-Renault 441C, patrocinat per Elf-Switzerland i pilotat per la francesa Marie-Claude Charmasson i la italiana Lella Lombardi, a la cursa de Mugello van obtenir la millor classificació amb el sisè lloc de la general, també van participar a les 24H de Le Mans, però un problema amb l’alimentació del combustible va fer que abandonessin després de vuit hores de competició.

L’Alpine-Renault A441 va ser possiblement el millor bòlid dels 2.0 litres de l’època. La següent evolució del prototip, el A442, va aconseguir guanyar les 24H de LeMans del 1978 amb els pilots Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud.

El model EXIN


Model de Tecnitoys per la col·lecció Circuitos de Leyenda

El Renault Alpine 2000 Turbo, va ser l’única novetat d’EXIN a l’any 1976, curiosament el nom no era correcte, el 2000 Turbo determina el tipus del motor, però aquets model mai va portar un motor Turbo, sí alguns models evolucionats del A441 però aquest, no.

Il·lustració del set GP-25
EXIN va comercialitzar-lo amb la referència 4053 i en colors blanc, groc, verd i blau fosc. La seva producció va finalitzar al 1984. Té la particularitat de ser el primer model en portar des del començament la nova guia negra a pressió. Durant l’etapa de fabricació es va canviar el model del casc del pilot i els darrers models ja incorporaven el nou casc integral, més modern.
Formaven part del set GP-25 en forma de ronyó.

Una de les curiositats d’aquest model la podem trobar en una edició limitada del l’any 1980 encarregada pel Banco Occidental conjuntament amb un altre model, el Tyrrell-Ford P34 de sis rodes. Ambdós de color taronja i amb la decoració del Banco Occidental, eren regalats a clients i treballadors de l’entitat. Avui en dia són uns models molt preuats pels col•leccionistes i poden assolir preus astronòmics.

Model escollit l'any 2011 per la sèrie Vintage
A l’any 2005 Tecnitoys va fabricar, per la col•lecció Leyendas de Circuito de l’editorial Planeta Directo, la versió del Renault Alpine A441C que va competir a les 24H de Le Mans amb les pilots Marie-Claude Charmasson i Lella Lombardi, de color blau fosc amb el dorsal número 26, sent l’única reproducció del vell model d’EXIN fins que al 2011, Scalextric el va escollir per la seva sèrie Vintage, amb la particularitat que la decoració escollida és la famosa i preuada del Banco Occidental.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada