dissabte, 31 de març del 2012

Mercedes Wankel C-111 - Ref. C-44

A primer cop d’ull, aquest Mercedes Wankel C-111 presenta un bon aspecte, sembla que el principal problema serà trobar les peces que manquen, que són les habituals d’aquest model; el para-xocs posterior, el tub d’escapament i els retrovisors. Per tant, la restauració d’aquest model es limitarà en fer una neteja a fons, tant de l’exterior i com de l’interior i, per descomptat, aconseguir les peces que hi manquen.

Al desmuntar-lo, descobrim que l’interior del model està força brut. Un cop descartem la presencia de fons, ho netegem exhaustivament amb aigua temperada i rentavaixelles ajudant-nos d’un petit raspall o pinzell. Aparentment, sembla que les calques estan en bon estat, però al manipular-les es trenquen fàcilment i malauradament no les podré aprofitar.

Un cop la carrosseria neta, aprecio algunes ratlles superficials i un to de color diferent on hi havia les calques. Així dons, decideixo polir la peça seguint el procediment habitual; començarem amb paper de vidre de 800 i anirem pujant la finesa del gra fins al 2000, seguirem amb Tamiya Compound. Finalment, tornarem la brillantor amb poliment de la marca Titan.


Les peces que manquen les prenc de la carrosseria d’un model Altaya, aquesta és la millor opció i, la més econòmica d’aconseguir aquestes petites peces. Recordem que els models comercialitzats per Altaya són fabricades per Tecnitoys amb els motlles originals d’EXIN per tant, són reproduccions exactes. 

Aprofitant que els eixos estan rovellats, decideixo provar dues formes casolanes per eliminar l’òxid. Sempre he sentit que, tant la Coca-Cola com el vinagre eliminen l’òxid d'alguns metalls. Així que, anem a comprovar-ho. Desprès de ficar-lo en un potet amb el refresc durant un dia, l’òxid ha desaparegut una mica, però no sembla un sistema gaire fiable, prefereixo donar-li a la Coca-Cola una altra utilitat.


Seguidament, faig la prova amb el vinagre, els resultats són força diferents, l’òxid desapareix quasi per complert, per que el resultat final quedi més bé, només hem de polir suaument amb llana metàl·lica. De totes maneres, hi ha productes químics que fan a mateixa feina o millor però, per sortir del pas, és bo saber aquets petits trucs casolans.

Abans de muntar les peces internes de la carrosseria, fixo les calques amb l’ajut dels productes MicroSol i MicroSet. És una llàstima no poder aprofitar les calques originals, ja que estaven gairebé senceres.

Les peces com el tub d’escapament i els retrovisors queden ben fixats amb pegament d’impacte. De totes maneres, aquest darrers, no deixen de ser la part més exposada i feble del model.

Un cop finalitzada la restauració podem admirar la fantàstica línia esportiva d’aquesta reproducció d’EXIN del Mercedes-Benz C-111 amb motor Wankel.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada