Els inicis
Tot comença al Regne Unit l’any 1952 quant Fred Francis cap de la companyia Minimodels LTD., presenta uns cotxes de metall a escala accionats amb corda que denomina Scalex. L’escala és variable segons el model, d’aquí el nom escollit: Scale X.
Al cap de cinc anys i després d’un èxit notable de vendes, Francis Fred afegeix als seus models un petit motor elèctric de l’empresa Tri-ang, fabricant de trens elèctrics. Els dota també d’una guia amb dos contactes per alimentar-lo. Fabrica unes pistes de goma amb una ranura inserida i dues tires metàl•liques als costats. Completa el invent amb un transformador elèctric que connectat a les pistes i a un comandament per regular el voltatge que alimenta els cotxes.
Havia nascut Scalextric. El nom surt de la contracció Scalex i elèctric.
Fred Francis, presenta Scalextric a la fira anual de joguines de Harrogate al 1957. L’èxit fou rotund. Es comercialitza el primer set de circuits, en forma de cero i amb dos cotxes que reproduïen un Maserati 250F GP.
El primer entrebanc és causa de la poca consistència de les pistes de goma, que es deformin al poc temps d’us. Així dons, es substitueixen les velles Rubber Track per les New Track fabricades amb plàstic i més resistents.
Al 1958, al no poder fer front a la gran demanda del nou producte, Minimodels és absorbida per Lines Bros LTD. fabricant de joguines que opera amb el nom comercial de Tri-ang. Apareix el segon set amb dos Ferrari 4.5l GP.
Al 1960 s’abandonen els vells models de metall Scalex i apareixen uns de nous fabricats en plàstic, el vell motor es substituït pel RX obert desenvolupat per Tri-ang.
Dos anys després Lines Bros LTD., per tal de comercialitzar Scalextric a la península ibèrica, arriba amb un acord amb l’empresa catalana Exclusivas Industriales Sociedad Anónima (EXIN) fundada a Barcelona l’any 1951 que es dedica a fabricar útils de plàstic, electrodomèstics de gamma baixa i joguines. Amb l’aliança es converteix amb EXIN-LNES BROS, S.A. i comercialitza els productes Scalextric a Espanya i Portugal.
El Lotus 21 amb referència C-63 té l’honor de ser el primer model comercialitzat per la nova empresa.
Al principi, EXIN fabrica pistes i transformadors i importa els cotxes del Regne Unit. Al cap de pocs anys la fabricació avarca a tots els components, inclosos els cotxes.
A l’any 1963 es tornen a modificar el tipus de pistes, les New Track donen pas a les noves Plexi Track fetes en poliestirè i més flexibles que les anteriors. Per les noves pistes es dissenya un innovador sistema d’unió que perdura gairebé inalterable fins avui en dia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada