Expansió mundial
Al 1964 el eslògan de Scalextric és “the most complete model motor racing system in the world” i, s’estén a nombrosos països com França, Austràlia, Espanya, Estats Units o Nova Zelanda. EXIN ho farà a Mèxic mitjançant la seva filial EXINMEX, S.A. creada a l’any 1968
EXIN, al 1966 amb una producció independent, amb disseny i fabricació pròpia, és capaç de produir un catàleg més extens, complert i amb més qualitat que la matriu anglesa, cosa que repercuteix amb un gran èxit comercial. Així apareixen al mercat models com el TC Seat 600 que és el primer íntegrament espanyol, posteriorment els Mercedes 250 SL, el Jaguar Type E, el Ford GT, etc.
A finals dels 60, Tri-ang comença a tenir seriosos problemes financers a causa de la baixada de demanda de producte i es absorbida per Rovex, empresa del mateix grup. En canvi, la barcelonesa EXIN no ha fet més que començar a créixer.
Amb 40 companyies arran del món, Lines Bros LTD entra en fallida per les pèrdues en les empreses internacionals i, a l’any 1971 el grup es desfà i les seves empreses venudes.
Rovex Tri-ang Ltd amb tota la seva producció, es venuda al grup DUNBEE-COMBEX-MARX.
Tambè, l’empresa Tri-ang HORNBY, propietària de Meccano, es venuda al mateix grup, i canvia el nom pel de HORNBY Railways.
Al 1972 EXIN compra les accions que Lines Bros LTD. tenia de l’empresa catalana i es independitza totalment, conservant els drets legals del nom Scalextric dins d’Espanya.
La britànica Rovex Tri-ang Ltd és pionera en la decoració tampografiada dels models, desbancant progressivament a la tradicional de calques o adhesius.
Això no evita, que a causa de problemes econòmics, Rovex Tri-ang Ltd ven la producció i els drets de Scalextric a la també britànica HORNBY, empresa amb un passat comú a Tri-ang dins del conglomerat de Lines Bros LTD, per tant coneixedora de primera mà d’aquest producte.
La nova etapa de Scalextric amb HORNBY és prometedora, s’amplia el catàleg amb una nova i variada gamma de productes de gran qualitat. Fins i tot, hi ha acords puntuals amb EXIN per comercialitzar la gamma SRS espanyola, destinada a la competició.
Per la seva banda, EXIN es consolida i augmenta l’èxit mitjançant uns models amb detalls de gran qualitat, considerat com el millor producte de slot del moment. Amb constants innovacions com per exemple la substitució de la vella guia blanca amb bis per una de negra a pressió o durant la següent dècada amb el canvi del motor, el vell RX pel RX-2 tancat, la tracció total mitjançant politges o els models amb llums, exemples clars dels bons temps de la fàbrica catalana. Els anys 70 i 80 es converteixen en l'era daurada d’EXIN.
EXIN, al 1966 amb una producció independent, amb disseny i fabricació pròpia, és capaç de produir un catàleg més extens, complert i amb més qualitat que la matriu anglesa, cosa que repercuteix amb un gran èxit comercial. Així apareixen al mercat models com el TC Seat 600 que és el primer íntegrament espanyol, posteriorment els Mercedes 250 SL, el Jaguar Type E, el Ford GT, etc.
A finals dels 60, Tri-ang comença a tenir seriosos problemes financers a causa de la baixada de demanda de producte i es absorbida per Rovex, empresa del mateix grup. En canvi, la barcelonesa EXIN no ha fet més que començar a créixer.
Amb 40 companyies arran del món, Lines Bros LTD entra en fallida per les pèrdues en les empreses internacionals i, a l’any 1971 el grup es desfà i les seves empreses venudes.
Rovex Tri-ang Ltd amb tota la seva producció, es venuda al grup DUNBEE-COMBEX-MARX.
Tambè, l’empresa Tri-ang HORNBY, propietària de Meccano, es venuda al mateix grup, i canvia el nom pel de HORNBY Railways.
Al 1972 EXIN compra les accions que Lines Bros LTD. tenia de l’empresa catalana i es independitza totalment, conservant els drets legals del nom Scalextric dins d’Espanya.
La britànica Rovex Tri-ang Ltd és pionera en la decoració tampografiada dels models, desbancant progressivament a la tradicional de calques o adhesius.
Això no evita, que a causa de problemes econòmics, Rovex Tri-ang Ltd ven la producció i els drets de Scalextric a la també britànica HORNBY, empresa amb un passat comú a Tri-ang dins del conglomerat de Lines Bros LTD, per tant coneixedora de primera mà d’aquest producte.
La nova etapa de Scalextric amb HORNBY és prometedora, s’amplia el catàleg amb una nova i variada gamma de productes de gran qualitat. Fins i tot, hi ha acords puntuals amb EXIN per comercialitzar la gamma SRS espanyola, destinada a la competició.
Per la seva banda, EXIN es consolida i augmenta l’èxit mitjançant uns models amb detalls de gran qualitat, considerat com el millor producte de slot del moment. Amb constants innovacions com per exemple la substitució de la vella guia blanca amb bis per una de negra a pressió o durant la següent dècada amb el canvi del motor, el vell RX pel RX-2 tancat, la tracció total mitjançant politges o els models amb llums, exemples clars dels bons temps de la fàbrica catalana. Els anys 70 i 80 es converteixen en l'era daurada d’EXIN.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada